jueves, 7 de octubre de 2010

Bullying-a (1.ekarpena)

Bullying-ak edozein tratu txar psikologiko,fisiko edo ahozkori deritzo eta eskola adinean dauden ikasleen artean,batez ere nerabeetan (12-13 urte), denbora luze batean errepikatzen da.
Estadistikoki biolentzia mota menperatzailea emozionala da eta gehienbat eskoletako patioan eta geletan ematen da.
Bullying-ak gaur egungo gizartean eta hezkuntzan garrantzi handia duela uste dugu eta irakasle batek bere bizitza profesionalean aurki dezake.

Hurrengo bideoan, aragoiko telebista autonimikoak, bdaragon saioan, Rosa Serrate, hogeita hamar urte baino gehiagoz arazoak dituzten haurrekin lanean diharduen psikologo eta pedagogoari, bullingari buruz eginiko elkarrizketa ikus daiteke.



Fenomeno honen aurrean, irakasle baten eginkizuna zein izan daitekeen aztertzean, konklusio honetara iritis gara:

Irakasleak jakin beharko luke bullying-a jasaten ari den ikasleari behar duen laguntza ematen, hasieratik ikasle guztiei fenomeno honen gaineko informazioa ematen eta berak eman ezin dezakeen laguntza bilatzen egoera hauek saihestu ahal izateko. Errealitatea ordea, badirudi ezberdina dela eta kasu askotan irakasleak dira informazio falta dutenak eta nola jokatu ez dakitenak.
Rosaren esanetan, horrelako kasuak antzemateko, irakasleen zeregina da pasilo, ikasgela eta patioak bigilatzea eta honetan arrazoia du, biktima gehienek isilean sufritzen dutela jakina baita.

Hala ere, jazarpen mota honen zama guztia ezin da irakasleen gain utzi, familia ere argi egon behar da haurraren jokaera ezberdinak ikusteko eta arazoarekin lotzeko eta eskolako eta eskolaz kanpoko organu ezberdinek ere esku hartu behar dute, zuzendaritzak, guraso elkarteek, orientatzaileek eta gai hontan adituek esaterako.
Kasu extremoetan, legeak ere bere lana egin behar duela esatean da.

Bukatzeko, argi geratu zaigun ideia bat azpimarratuko dugu. Bulling-a gizarte osoaren erantzunkizuna da eta hau saihesteko norberak bere esku dagoena egin behar du. Kasu bat antzeman eta ezer egiten ez duena, erasotzaile aktiboa ez bada ere, erasotzaile pasibo bihurtzen da.

1 comentario:

  1. Gaia oso interesgarria da baina ez duzue aipatzen zein den justifikazioa hau ikertzeko irakasleen funtzioak ikusterakoan. Modu berean fokua galtzen duzue eta ez duzue zehazten irakasleen eginbeharrak

    ResponderEliminar