jueves, 16 de diciembre de 2010

Egoera ezberdinen asmakizuna.

Egoera eta toki desberdinetan sortu daitezkeen tutoretzak.



1. Notak erreklamatzeko: Irakasle, guraso eta ikaslearen artean sortu daitekeen egoera da. Eta ikaslearen kexaren ondorio zuzena da. Bere ustez, irakaslea notak txarto baloratuta ipiñi dizkiolako.

2. Ikasle batek bullyinga jasaten duelako: Irakasle eta gurasoen artean gerta daitekeen tutoretza da. Non  irakasleak bere ikaslearen situazioa ikusita, kezkatu egiten da eta gurasoei gaiari buruz aztertzera bultzatzen ditu berarekin batera. Arazo konpontzeko irteerak pentsatuz ikaslea gehiago ez sufritzeko. 


3. Klasean jarrera desegokia izateagatik (ikaskideei edota irakasleei errespetu falta): Zuzendaria, gurasoak eta ikaslea izango dira tutoretza honen partaideak. Eta ikaslearen errespetu faltak aztertuko dira, haien larritasuna faktore determinante bat izanez ikasleak eskolan izango duen egoeran.

4. Batxilergoko modalitateaz aldatzeko (Zientzietatik letretara,adibidez): Irakaslearen, orientatzailearen eta ikaslearen arteko tutoretza izango da. Hemen, ikasleak bere proposamena irakasleari eta orientatzaileari aurkeztuko die eta hauek erabaki zuzena edo txarra den azalduko diote abantailak eta desabantailak aztertuta.

5. Azterketa baterako zalantzak argitzeko: Ikasle multzo bat irakasleari azterketari buruz galdetzera joaten direnean gertatzen den egoera da. Hemen irakasleak, posible den neurrian azterketari buruz duten zalantzak argituko die.

 6. Eskolatik kanpo ematen diren arazo pertsonalak konpontzeko edo argitzeko: Zuzendariaren, ikaslearen eta psikologoaren arteko tutoretza sortu daiteke gai honi dagokionez. Ikaslearen situazio eskolaren kanpoan aztertzeko eta konpontzeko. Horrela aldi berean, arlo akademikoan progresatuz.

7. Ikastetxeko leiho bat apurtzeagatik: Zuzendariaren, ikaslearen eta mantenimendu arduradunaren arteko tutoretza izango da. Zuzendariak eskolaren diru-sarrerak kontrolatzen dituelako eta baita ere ikasleen egoera bere ardura da eta mantemindu arduraduna lehio hori konpondu beharko duen pertsona delako. Gainera, gero denuntzia jartzea ere erabaki dezake.

8. Ikasle batek ikastetxean erretzen duelako: Irakaslea, gurasoak eta ikaslea. Horrela gurasoak bere semearen egoerataz abisatuta daude. Eta hortik aurrera egin behar dutena bere semearen bidea aldatzeko haien ardura da.

9. Ikasle batek dislexia pairatzen duelako: Zuzendariaren, irakaslearen, ikaslearen eta gurasoen artean garatuko den tutoretza da. Horrela, gurasoei egoera erakutsiz eta ikasleari ere, baita bere larritasuna zer nolakoa den aztertzeko eta arazoari irteerak bilatzeko. Hauek, tratamendu mediko bat, klase partikularrak edo eskola aldaketa izan daitezke.


10. Klase-orduetan ikastetxetik kanpo egoteagatik: Eskolatik alde egin duen ikasle taldea, zuzendaria eta irakaslea dira egoera honen partaideak. Tutoretza honetan autoritate duten bi partaideak ikasleei egin duten ekintzaren larritasunataz arduratzea saiatuko dira, eta honek eskolarengan izan zezakeen ondorio txarrak azalduko diete. Ondoren, expediente bat irekiz.


11. Irakasle bat erasotzeagatik (bai ahoz, bai fisikoki): Zuzendaria, orientatzailea, irakaslea, ikaslea eta gurasoak egongo ziren tutoretza honetan. Gainera, gure ustez horrelako egoera baten aurrean zuzendaria eta irakasleak ikasle eta guraso guztiei horrelako egoerak konpontzeko, zer nolako gauzak egin behar duten erakutsi diezaiokete.

12. Jarrera sexistak edo homofoboak ikasle edo irakasle baten kontra aurkezteagatik: Beste ikasle batekin gertatzeko kasuan, tutoria ikasle honekin, infraktzailearekin eta irakaslearekin egingo zen. Bere helburua, arazoa konpontzea izanez eta berriz gerta ez dadin ikasle horren portaera aldatzeko ez dituen balio kultural batzuk ematen.

13. Ikasle batek etorkizunean jarraituko dituen ikasketak argi ez dituelako edo zalantzan dagoenez, ikasketa horiei buruz informatzeko: Ikaslea eta orientatzailea dira tutoria honen partaideak. Eta helburua orientatzaileak ikasle honen gustuak aztertzea izango zen, horrela tutoretza bukaeran erabaki zuzen bat bien artean hartu ahal izateko.

14. Ikasle batek kurtsoz errepikatuko duelako: Irakaslearen, ikaslearen eta gurasoen arteko tutoretza izango zen. Eta hemen irakaslea gurasoei eta ikasleari haien semearen egoera akademikoa aurkeztuko zien eta ondoren errepikatzearen zergatiak. Eta hori entzun ondoren, gurasoak semea eskolan jarraitzea edo ez erabakiko zuten.

15. Selektibitatea prestatzeko klasean emandako baino ariketa gehiago eskatzeko:  Ikasle interesatuen artean eta materia ematen duen irakaslearen arteko tutoretza da, horrela selektibitatearen kontuarekin lotutako ariketa gehiago bidali ahal izateko, klase "partikular" batzuen bidez, irakasleak laguntza hori prestatu nahi badu.  .
16. Haur baten portaera txarragatik eta beti atentzioa deitu nahi izateagatik: Haur batek denbora guztian atentzioa deitzeko denetarik egiten du, zarata atera borrokatu... Baliteke haurrak etxean atentzio falta izatea eta horregatik gurasoak, irakaslea eta haurra elkartuko dira.

17.Haur bat goizean goizetik ahul ikusteagatik: Irakasleak ikusten badu haurra ahul dagoela eta gosaltzen ez duenaren susmoa badu, irakaslea eta gurasoak egongo liratezkeen tutoretza planteatu lezake.


18. Ikasle batek idatzizko lan oso on bat  egin eta aldizkari batek publikatu nahi izatea:
Tutoretza honetan tutoreak, idaqtzia dagokion irakasgaiaren irakasleak eta ikasleak hartuko lukete parte.


19. Ikasturte erdian heldu den ikasle batek adaptatzeko zailtasunak dituelako: Haurrak adaptatzeko zein zailtasun dituen ikusteko eta gurasoei honetaz jakinarazteko. Irakasleak, haurrak eta gurasoek hartuko lukete parte.

20. Ikaslea kirol talde batean dabilelako eta ikasketak alde batera utziak dituelako: Baliteke ikasle bat oso ona izatea kirol batetan eta puntako talde batean jokatzen hastea ikasteko denbora gutxituz. Irakasleak tutoretza bat antolatu dezake ikasle eta gurasoekin batera kirola eta ikasketak aurrera eraman ahal izateko eta alternatibak bilatzeko.

No hay comentarios:

Publicar un comentario